Przyczyn zatrzaśniętej klapy bagażnika może być kilka.Zaczynając od uszkodzonych przewodów oraz mikro-włącznika w blendzie klapy przez zaśniedziałe połączenia oraz wtyczki na uszkodzeniach modułu kończąc.
W naszym przypadku okazało się że uszkodzeniu uległ siłownik klapy (żółta kropka) oraz żeby tego było mało switch w zamku klapy który jest odpowiedzialny za kontrolkę sygnalizującą na tablicy wskaźników oraz oświetlenie bagażnika i sygnał z modułu.
Wymiana spalonego siłownika klapy okazała się nie wystarczająca.
Kluczową czynnością okazało się odłączenie switch-a zamka (zielona kropka) który blokował moduł komfortu i tym samym uniemożliwiał otwarcie bagażnika z pilota oraz przyciskami wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
Po wymianie siłownika możliwe już było otwieranie klapy kluczykiem a po odłączeniu switch-a także pilotem.
Na samym początku zalecamy sprawdzić bezpiecznik klapy,wiązkę przewodów w klapie oraz odpowiednie ustawienie zamka kluczykiem które pozwala na zablokowanie bądź odblokowanie zewnętrznego włącznika klapy (ustawienie pionowe lub poziome).
Jeżeli to nie pomoże musimy dostać się do modułu komfortu i tam sprawdzić wyjście sygnału (PIN 18 (niebieski) w 23 pin-ym złączu > pojawia się +12V) oraz stan ogólny modułu i jego "okablowania" :)
Na uwagę zasłużył także zewnętrzny switch klapy który ulega częstemu zamoczeniu oraz zabrudzeniu . W najlepszym wypadku czyszczenie i podgięcie blaszki pomaga,a w najgorszym wypadku po prostu wymiana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz